onsdag 15 juni 2011

Jena Malone

Åh, har ni sett "Vid din sida" eller Stepmom som den heter på engelska?

Den hamnar i kategorien av en av de bästa filmer jag vet. Min mamma skulle såklart säga till mig : "Den där filmen som är så ledsam?" Den klarar jag inte se.

Jag tycker hon har väldigt fel, men det är ju vi inte två om. Det är en vacker, känslig men även varm historia om en kvinna (Julia Roberts) som förälskat sig i en man med två tonårsbarn och en jobbig exfru som gärna vill få den nya kvinnan till en elak figur inför sina barn. När exfrun fått reda på att hon har cancer så söker hon tröst hos den nya kvinnan och vill att hon ska ta över rollen som mamma för hennes barn. En av dessa barn, en tonårsdotter spelad av Jena Malone, står verkligen ut med sin kaxighet men samtidigt sårbar, som försöker hitta sig själv. Hon har efter denna rollen även varit med i " Stolthet och Fördom" från 2005 med Kiera Knightley i huvudrollen. Där spelar hon den vilda och naiva systern Lydia Bennet som gifter sig med lurendrejaren Mr Wickham.

Senast jag såg henne , var i "Sucker Punch", som är en underlig historia om flickor som är inlåsta på ett mentalsjukhus och ska ta sig ut därifrån. Jena spelar den tuffa unga Rocket som skjuter, sparkar och slår ner onda zombienazister osv. Vad jag vill säga, är att Jena Malone är cool tjej och spelar väldigt tuffa men inspirerande roller. Och hon har ännu inte fått någon cred för det, men förhoppningsvis inom en snar framtid.
Hon är snygg, vacker och en cool stil. HÅLL UTKIK EFTER HENNE!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar