söndag 31 juli 2011

Love the lovers
Kill the killers
dream about the dreamers

Har inhandlat lite serier och lånat filmer som jag har velat se hur länge som helst nu. För det första har jag velat se "In treatment"-serien som gått på Svt ett tag nu. Handlar om en psykolog och hans patienter, vilket ska vara mycket intressantare än vad jag får det att låta.  Lånade Harry P och dödsrelikerna nu äntligen, vilket känns galet att jag inte sett den innan. Tydligen skulle den vara tråkig men jag gillade det att dialogerna får mer plats. Även I rymden finns inga känslor har man varit sugen på nu ett tag. den var lite knepig och bitvis rolig, men Cecilia Forss och Bill Skarsgård var bra. Lånat Winter´s Bone med, som hade ett antal oscarsnomineringar på nacken. Kan vara något riktigt bra. Såg alldeles nyss Fish Tank, med suveräna Michael Fassbender och Katie Jarvis i starka roller. Smutsig, hård och uppfriskande engelsk film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar