tisdag 9 november 2010

I WANNA BE A

ROCKSTAR!!

Jag har många gånger, mestadels när jag var liten, haft ett sug av att bilda ett band. Hur tufft vore det inte om man hade ett tjejband, som kunde ge tjejer därute en kick av självförtroende och förebilder? Det vore fantastiskt roligt, .. om jag bara kunde lära mig att spela gitarr xD Jag har försökt nu i alla fall 4 gånger, och det har inte riktigt satt sig om säger så... Dock ska det nog gå om man hade ett mål. SÅ är det någon i det mörka SVERIGE som har lust att starta ett grymt tjejband så please, hör av er! 

Vart jag fick mina idéer den här gången är från filmen The Runaways. Filmen är om tjejbandet The Runaways som ändrade rockhistorien när de bildade det struliga bandet där Joan Jett fick sin kickstart inom rocken. Joan Jett spelas av Kristen Stewart och Cherie Currie av Dakota Fanning som jag tycker gör en av sina bästa roller.  












Såg ni vilka som var de riktiga The Runaways och vilka som var från filmen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar