onsdag 20 oktober 2010

But I will hold on hope , And I won't let you choke

Prio nummer ett: Måste se 500 days of summer med Joseph Gordon-Levitt + An Education med fantastiska Peter Sarsgaard och Carey Mulligan.

Man behöver inte ens skämmas längre, man får sitta hemma, nerkrupen under täcket och se på en massa film tillsammans med en rykande het kopp te. Jag har SÅ många filmer jag inte sett som jag måste gå igenom.

Efter att ha sett det mest söta klippet från An Education igår blev jag helt galen, hur har jag kunnat missat att se den? Vet lite smått om handlingen, att en ung flicka på 1960-70talet förälskar sig i den äldre mannen, och hon upplever en tid av upplevelser tillsammans med honom. mys mys mys allså <3










Just nu, när jag skriver det här, kom jag på ännu en film som måste ses. Talar om såklart A Single Man, filmen som var den mest omtalade under 2009. Gjord av filmdebuterande  kläddesignern Tom Ford och i skådisensemblen kan man se i huvudrollen spelad av Colin Firth och även Julianne Moore. Den måste man bara sätta tänderna i.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar